Leaving Guelph

3 månader och 2 veckor går så fort. "Tiden går fort när man har roligt", brukar det ju heta. Imorgon är det dags för mig att lämna Guelph. Jag stannar till den absolut sista tillåtna dagen för att utnyttja mitt boende här så mycket som möjligt. Kommer nog vara bland de 10 sista att låsa mitt rum och lämna in nyckeln. Redan nu är jag helt ensam i lägenheten. Ken och Harriet checka ut i onsdags kväll och Stine åkte till Toronto igår eftermiddag. Konstigt att vara i lägenheten helt själv nu, och speciellt när man ser alla föräldrarna utanför komma och hämta upp sina barn och att se alla försvinna från Universitetet. Alla måste nämligen packa ihop sitt pick o pack o lämna sina rum. De som kommer tillbaka till nästa läsår och fortfarande vill bo på Campus får då anmäla sitt intresse och blir tilldelad ett nytt rum. Varje år e det alltså in med allt i september och sen ut med allt i april. Som så många andra saker här är detta system konstigt. Även Anna lämnade Guelph för Washington igår kväll, så det är rätt ensamt här nu. Och på det hela taget är det många bytisar som nu har lämnat Guelph. Ska ut och äta middag ikväll med några som stannat kvar in i det sista.


University of Guelph



University of Guelph

Efter min sista tenta (någonsin!) förra onsdagen och min sista inlämning i fredags har jag mest hängt omkring här, pluggat lite GIS till min distanskurs (men inte lika mycket som jag borde), fixat o trixat lite, hjälpt Anna och Stine med diverse förberedelser inför deras egna flyttar, organiserat papper och så idag tillslut packat ihop alla mina saker i ryggsäcken igen. Nu blir det till att leva i ryggsäcken igen under de närmaste 2.5 månaderna. Även om jag skicka hem en massa saker med föräldrarna är det fortfarande inte så att jag direkt har gott som plats i väskan. Var kommer allt ifrån?!? Nåja, kanske några böcker får offras så småning om när jag kommer över till the great US of A och bekantar mig med den något billigare shoppingen där. Planen för den närmaste tiden ser ut så här:

21 april - 2 Toronto
. De första dagarna med Lina från Österrike, sen några själv och de sista 3 tillsammans med Stine. Förhoppningsvis blir det gott häng i vårsolen på Toronto Island, besök på museum, upptäcka fler stadsdelar och så ska GIS kursen försöka avslutas.

3 - 16 maj Chicago! Åker till Chicago med Stine som stannar i 1 vecka och resterande tid får jag klara mig själv och försöka roa mig bäst jag kan. Hoppas på fint väder så man kan njuta av Lake Michigan och allt annat Chicago har att erbjuda!

16 - 18 maj San Diego. Flyger från Chicago ner till Maria i San Diego. Värme!

18 - 25 maj Hawaii. Tillsammans med Maria och Jonatan och två andra svenska tjejer blir det en resa till Hawaii i 1 vecka. Femte gången gillt nu alltså, nu ska jag banne mig bli riktigt duktig på att surfa!

26 maj - 1 juni. Först några dagar i San Diego, sen kör jag, Maria och hennes klasskamrat Linda läns Highway 1 upp mot San Fransisco. Och den 1 juni landar Matilda i SF!

1 juni - 9 juli. Roadtrip! Efter några dagar i San Francisco hämtar vi ut vår lilla bil den 4e juni och kör mot första målet Yosemite National Park. Hela rutten är inte helt bestämt, men det kommer iaf inkludera Las Vegas, Grand Canyon, New Orleans, Mississippifloden, Memphis, Washington och avslutas med shopping och storstadsliv i New York!


Väskan packad o klar (nästan) och Kanada flaggan är påsydd!

Kommentarer
Postat av: Cia

Hej Hanna! Det låter som om du har en kul tid framför dig!! Ha det så bra så bra och var rädd om dig.

2012-04-22 @ 09:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0