Toronto

Fösta stoppet på resan är alltså Toronto. Även om det inte känns så mycket som om jag reser än eftersom jag inte flyttat mig mer än ca 2 h från Guelph. Dessutom har jag besökt Toronto tidigare. Men detta är trots allt inte Guelph och universitetsstudierna är över! Har nu spenderat ca 1 hel vecka i Toronto på the Only Backpacker's Inn, ett av de mysigaste och trevligaste hostels jag bott på. Det är litet och hemtrevligt och alla som bor här är så trevliga och går verkligen sitt bästa för att vara trevlig mot dig, det är nästan som en liten familj här. Förutom att familjemedlemmarna byts ut lite då och så. Det är en hel del folk som bor här på "heltid" medans de jobbar eller går i skolan här. Så man träffar lite samma folk varje dag, samma folk som äter frukost (Våfflor! Mums!) och samma folk som hänger i vardagsrummet framför tvn på kvällen eller nere i puben. Hemtrevligt och mysigt! Glad att jag valde att stanna här under mina 1.5 veckor i Toronto!


Sweden was here!

Dessa första dagar i Toronto har spenderats med Lina (från Österrike). Hon åkte till Chicago igår kväll, vilket känns rätt skönt. Nu är jag ensam i lite över en dag innan Freddie (Tyskland), som ska stanna och göra praktik i Guelph, kommer till Toronto över helgen, och på söndag kommer Stine!

Den första veckan har alternerats mellan sightseen och göra klart min GIS kurs. Vi har strosat runt på Torontos gator, undvikt regnet, besökt Kensington Market, druckit öl, spelat baseball och bara tagit det lugnt.


Spelar baseball mot HI Hostel. Lätt förvirrande regler, men kul! Och vi vann!


Swing it!


The Royal Ontario Museum

Royal Ontario Museum


Kensington Market


Kensington Market. Second Hand butiker i mängder!


En liten uppbyggd strand vid Lake Ontario med CN Tower i bakgrunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0