Midterms, St Valentines Day and Reading Week

Har klarat av min först midterm! Eller, jag har skrivit min första midterm iaf, så bra bra tror jag inte det gick. Men veckan har även bjudit på alla hjärtans dag i kanadensisk (amerikansk?) stil med diverse blombud, några killar som klädde upp sig i kostym och tog med sig fiskespön med choklad hjärtan på kroken för att "fiska" tjejer och ett överdåd av cupcakes.

Tom "the Cannon" på Campus pyntades lagom till St Valentines Day


Studieplatser på den tysta femte våningen på biblioteket


Alla hjärtans dag!

Till helgen är det då äntligen dags för lite ledighet och den s.k. Reading Week (varför det kallas det är ett litet frågetecken, kanske man egentligen borde studera under denna vecka?)! Runt lunchtid på fredag hämtar vi ut vår lilla intermediate Hyundai och kör mot första stoppet Ottawa. Det är jag som är chauffören för veckan eftersom resterande är utan kör kort, har inte kört på flera år eller är för ung. Så det blir jag som styr bakom ratten! Planen ser ut som så att vi först spenderar en hel dag i Ottawa för att sedan kör ännu länge norrut mot den mer europeiska Quebec City för att spendera någon dag där innan slut destinationen, den stora staden Montreal. Kallt tycks det kunna bli under den kommande veckan men trots det ser jag verkligen fram emot att få turista lite, få se sig om, köra lite bil, stanna på små diners, besöka små maple syrap shacks längs med vägen (detta är tiden då detta guld tappas) och får uppleva de stora metropolerna Ottawa, Quebec och Montreal! Återkommer med en rapport!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Ha en bra road trip. Du är förtjänt av en minisemester.

2012-02-17 @ 17:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0