Se upp i backen

Med midterms som närmar sig med stormsteg hade man ju kanske kunnat förvänta sig att allt skulle sakta ner lite och. Men icke, här kör vi midterms, assignments och projekt allt på en gång! Pressen i skolan börjar kännas lite nu och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte börjar bli lite trött på att plugga nu. Men då är det tur att man iaf är i Kanada! Och att en massa annat kul händer här och där mest hela tiden, bara man tar sig ut genom dörren. På tal om det så har temperaturen lyckats sjunka igen och igår var vi nere på -15 C, och då passade naturligtvis jag och Anna på att gå och handla. Brrr, usch och fy vad kallt!

Förutom diverse pluggrelaterade upplevelser har veckan bjudit på utgång och open mike night på den lokala student puben the Bullring. Himla mysigt! Helgen påbörjades med en tur till Blue Mountain (Ontarios bästa skidåkning) med Guelph Ski and Snowboard Club. Två timmar dit, 3 timmars kvälls åkning och sedan två timmar buss tillbaka till Guelph igen. Snabba ryck! Men så värt det! Så himla kul att stå på ett par skidor igen efter fyra år (!). Även om det tog några åk att riktigt våga och känna säkerheten. Och att varken jag eller Anna hade skidglasögon försvårade synligheten lite då det snöade samtidigt som hade igång snökanonerna. Till nästa gång ska jag köpa mig ett par coola skidglasögon! :)


Blue Mountain


Lycklig på ett par skidor


Anna och Alister (från England)

I plugg pauserna tittar jag för fullt efter billiga alternativ för att kanske ta en hel weekend i Blue Mountain i mars. Tiden liksom bara rinner iväg här och om en vecka har halva terminen redan gått! Snart finns det inte så många helger kvar att göra saker på. Det gäller väl att trycka in så mycket man bara kan på en helg från och med nu (och det samma gäller väl för veckorna oxå då), och så får vi hoppas på vårvärme snart oxå!

Annars har helgen bjudit på en hel del (för mycket?) plugg, all you can eat sushi, cocktails och en spontan utekväll på vad som nog börjar bli favoritklubben här the Albion med folk som är lite äldre än 17 år och som faktiskt har strumpbyxor på sig och inte går ut barbent i snö och -10C.


All you can eat sushi


Cocktails! Freddie (Tyskland), Anna, Stine och jag.


Min söndag. Assignments, kartor, google, statistic och kaffe.

Efter denna veckan fullt av midterms och annat (jag är väl dock typ klar med sånt efter tisdag dock) så är det äntligen dags för lite ledighet! På fredag hämtar vi ut vår bil och kör mot Ottawa. Roadtrip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0