The first encounter

Första skolveckan haft flutit förbi i alla hast och det känns snabbt som om man har varit här hur länge som helst. Veckan började med en "värmebölj" med tillhörande plusgrader. De australienska utbytesstudenterna frös som bara den medan vi andra mest ryckte på axlarna och försäkrade dem om att detta var varmt och att det skulle bli mycket kallare. Så sant som det var sagt har nu temperaturen sjunkigt ner mot -15 C. Lager och mössa är nyceklorden! Dock har vi blivit fösäkrade om att om dte blir kallare än -30 C så stänger de universitetet. Vilket hände två gånger förra året...



Annars så har inte det första veckan varit speciellt betungande. Det har mest varit diverse sociala plikter och försökt ordna "komma igång steg 2" (d.v.s. registrera på kurserna och komma igång med det). Första dagarna sprang jag runt som en yr höna för att leta upp rätt professorer och/eller personer att skriva på diverse papper, hämta ut kort och information och bara få rätt på saker och ting. Jag lärde mig iaf rätt snabbt att hitta runt på campus och i de olika husen i min jakt på underskrifter! De få lektioner jag har haft har verkat mycket lovande och kan nog vara mycket givande! Tror att även om det nog inte kommer att vara mycket svårare än hemma så tror jag att det kan krävas mer tid eftersom man har assignments och projekt att lämna in titt som tätt. Blir spännande att se hur man ska reda ut allt det!

Annars har vi i veckan hunnit med att gå på det mycket populära Trivia Night (typ quiz night) på den lokala student puben med den obligatoriska trivia dasen (till Ricky Martins she bang), besökt en av de andra student drivna caféerna och lyssnat på studenter som sjunger och spelar på Open Mike Night, testat utelivet i Downtown Guelph och trängts på dansgolvet med diverse lättklädda 19 åringar, jag har lärt mig att uppskatta närheten till Willys jag har hemma i Lund när det känns som om man inte gör annat än att gå fram och tillbaka till mataffären i kylan, testat på den kanadensiska varianten av step och konstaterat att de knappt har nån känsla för koreografi här, upptäckt the 1 dollar store där allt kostar runt 1 dollar så att man nu tillslut börjar få det lite mysigt på rummet och slutligen har jag joinat ett korpen volleyboll lag och signat upp för ett veckoligt spinning pass! Detta kan nog bli en mycket bra och händelserik termin!



Kommentarer
Postat av: Linda B

Låter som att du kommit igång ordentligt, fått koll på det mesta och hunnit med en hel del kul :)

Här hemma e de som vanligt mest som vanligt. Lite lagom skånsk vinter, försök till tentaplugg... Har kommit igång me träning och motion iaf, fått användning av gerdakortet idag :P Ja, Lotta och Madde har sett början på videon, men har nog ganska mkt kvar... Massa kramar

2012-01-16 @ 13:20:22
Postat av: Anonym

Låter som att du kommit igång ordentligt, fått koll på det mesta och hunnit med en hel del kul :)

Här hemma e de som vanligt mest som vanligt. Lite lagom skånsk vinter, försök till tentaplugg... Har kommit igång me träning och motion iaf, fått användning av gerdakortet idag :P Ja, Lotta och Madde har sett början på videon, men har nog ganska mkt kvar... Massa kramar

2012-01-16 @ 13:21:02
Postat av: Anna P

Skönt att ha första veckan avklarad, o att det verkar gå bra med kurserna.. vilka blev det? Vi har typ med 3 plusgrader här.. längtar till våren! Är på tåget nu nu igen. Kul att se Nigara fallen med!! Vi skulle sett Iguazu så hade du haft nåt o jämföra med:)puss

2012-01-18 @ 10:46:02
Postat av: Sandra

ja härligt att du börjar komma i ordning! och duktigt av dig att skriva upp dig på spinningpass redan, det är min hurtiga hanna det :)

jag gillar bilden på guelphtröjan! riktigt bra tagen. puss

2012-01-19 @ 19:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0