25

"Den 25e smäller det!" med Magnus Uggla har jag alltid tyckt varit en passande sång för min del, för den 25e mars varje år smäller det! Och extra högt small det nog i år! 25 år den 25e! Närmare 30 är 20 år. Puh! Dagen kunde iaf inte ha firats på ett bättre sätt. Tack alla hemifrån för alla gratulationer, mail, sms och lyckönskningar! Tack alla i Guelph för att ni ville fira med mig och ändå göra denna söndag till en ganska speciel dag! Födelsedagsfirandet började så fort kl slog 00.00 på lördagskvällen. Shot va det här! Relativt tidigt nära morgon var vi några och åt frukost/brunch på Coras. Jag åt naturligtvis våfflor! Inte samma som hemma, men ändå våfflor. Dagen fortsatte med sol, lugnt, lite plugg, tårta i solen, en ordentlig middag med Hasselbackspotatis o tillslut filmkväll med nachos! Vilken natt/dag!


Klockan har precis slagit 00.00 den 25e! Freddie, jag, Anna, Clara o Stine.


Födelsedagspresenter! Hawaii boken från Stine, en flygresa till Hawaii från mina snälla föräldrar (TACK!) och chokladen med ljusen dök Anna upp med med tillhörande sång! (hon hade egentligen bakat en tårta, men en liten olycka hände när hon var påväg över..). Till presentsamlingen hör nu oxå en jätte fin nyckelring från den kanadensiska affären Roots från min kanadensiska kompis Molly. Så gulligt av henne!


Brunch/frukost på Coras. Svenja, Lina, Stine, Anna o jag.


Våffla!


Födelsedagstårta på eftermiddan!


Tårtan eller cheescaken. (Caramel brownie cheescake)

Tårta/cheescake i solen på baksidan.


Födelsedagsmiddag med Stine. Hasselbackspotatis, kött, en fin sallad och bearnaisesås
!


Slutligen filmmys och Nachos i vardagsrummet! (o ja, vi åt mest hela dagen:) )

Tiden har flygit förbi och nu är vi inne på nästsista skolveckan! Eller för min egen del är det mer eller mindre den sista eftersom mamma o pappa dycker upp om en vecka. Innan dess ska jag ha gjort klart alla mina inlämningar och börjat förbereda mig för slutproven så jag kan följa med dem runt i Kanada lite! Så detta kan bli den mest hektiska veckan hitills!


Kommentarer
Postat av: Josefin

wow, vilket födelsedagsfirande! Både våfflan och tårtan såg helt underbara ut. Men är inte 25 just precis mitt emellan 20 och 30? :) Hoppas du får en riktigt trevlig resa med Ewa och Caj på besök!

Kramkram

2012-04-05 @ 16:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0