Grönt, grönt, grönt

På mindre än en vecka hann vi gå från vinter med -15 grader till vår och 15 grader! O sen bara ökade temperaturen och nu har vi haft högsommar med +25 grader i nästan en vecka! I mitten på mars! Helt otroligt, och så varmt och skönt! Detta väder är ca 20 grader över normal medeltemperatur i mars i detta område, och även en av mina professorer tyckte han behövde påpeka en gång till för mig att detta väder verkligen inte är normalt för Kanada i mars. Men jag klagar verkligen inte. Sommaren är här! Även om nästa vecka kanske lovar lite mer "normalt" vårväder med runt +15 (fortfarande över normalt dock!).

Som svensk är ju vädret alltid en av huvudsamtalsämnena vart man än åker. Men mycket annat händer ju också här. I helgen firade vi St Patrick's day i värme och strålande solsken! Mycket grönt och mycket öl :). Dagen påbörjades med att jag, Stine och Anna åkte ut till Freddie och Clara (några tyska tjejer) och hade en ordentlig brunch hos dom. Jag och Anna var naturligtvis tvungna att introducera resten för sillfrukost oxå, men sill, potatis och snaps. Sillen var ganska förvånande en hit! På eftermiddagen/kvällningen hölls det fest/kalas i mitt och Stine hus för att fira våra 25-årsdagar. En 50 års fest! Mest utbytesstudenter som dök upp men oxå en och annan kanadensare vi lärt känna. Eftersom vädret var så bra som det var kunde vi sitta ute hela kvällen fram tills mörkret och umgås, spela lite spel, lyssna på skandinavisk musik och dricka några öl. Kvällen avslutades på n irländskpub som sig bör. En lyckad dag/kväll alltså! Och för att göra helgen ännu lite mer svensk så visade de "The Girl with the Dragontattoo" på campus i söndags!




Brunch! Freddie, Clara, Stine och Anna.



Promenad till nästa fest i det fina vädret.


Skönt häng i solen på vår baksida. Alla naturligtvis klädda i grönt!


Födelsedagsbarnen!


Lek


Irländsk pub. Stine, Anna och Minni (Finland).


Nu börjar det verkligen dra ihop sig mot slutet av vistelsen här! Om 1.5 veckor kommer mamma och pappa hit (lägligt nog precis innan och under tentaperioden) och fram tills dess ska jag ha gjort färdigt alla inlämningar, uppsatser och projekt så att jag kan följa med dem och resa lite innan finals. Och det är ju gärna så att det blir några extra uppgifter nu på slutet som lärarna glömt att sprida ut, eftersom de knappt planerar alls här! Lite stressad känner man sig allt! Mycket som ska hinnas med på liten tid nu. Samtidigt som man måste njuta av sista tiden här och allt vad Guelph och området omkring har att erbjuda!


Lunch i solen igår.



Min dag idag. Har suttit hela dagen ute i solen (eller skuggan när det börja bli för varmt) med min dator och skolarbete. Pluggat, lyssnat på liveband innifrån the Bullring bakom mig, njutit av solen, testat på Bobs Hotdog och fått en lite lätt solbränna. Såhär borde det vara varje dag!


Kommentarer
Postat av: Cia o Tomas

Grattis på födelsedagen!!!

Låter härligt med sommarvärmen - här är inte riktigt lika varmt men en fantstisk helg med skön vårvärme har vi haft.

Ha det så gott!!

2012-03-25 @ 19:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0