Oh Canada

Om några timmar lämnar jag tillslut Kanada för det "förlovade" landet mera känt som: USA. Nu känns det slutligen som om jag faktiskt är på resande fot! Ryggsäcken är återigen packad o väntar på mig och den är något (läs mycket) för tung. Chicago är första stoppet och jag hoppas at "the windy city" visa sig från sin bästa soliga sida!

I helgen hade jag besök av Freddie (Tyskland) som ska spendera sommaren i Guelph oxå. Med henne blev det mer promenerande runt i Toronto. Vi sprang in i en reklam inspelning för glass, fick en gratis grillning i distillery district, gick på bio, drack öl på miniölfestivalen i puben nedanför hostelet och njöt av solen som visade sig för en stund vid the beaches. När vädret är bra är Toronto en utmärkt stad att bara strosa runt i. Det finns så många mysiga district att se.


Reklam inspelning för glass som vi sprang in i.


Grillning i Distillery District. Grattis e gott!


Distillery District


Vår i Toronto


The Beaches

I söndags dock sen Stine upp i Toronto igen! Yeah! Tyvärr var vädret inte till sin fördel när vi försökte göra saker i Toronto. På valborg regna det hela dagen och det fick bli en eller två öl på en bar istället för i en solig park. Det har blivit en massa promenerande, en hel del fikande och nu på slutet har vi även blivit lite lätt uttråkade. Ska bli kul att få påbörja resandet "på riktigt" och komma till en ny stad och även ett nytt land! Go Chicago!


Lunch i St Lawrence Market. Svärdfisk!



Uttråkade i Eaton Center.



The Only Backpacker's Inn-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0